FortsÀtt till huvudinnehÄll

En till lista...

Ännu en lista 😄

HÀr Àr lite fler bolag jag vill köpa aktier i.

Ju fler desto bĂ€ttre, eller?! 😄
Kommer ju antagligen inte ha tid att följa alla bolag sÄ ingÄende men min taktik kommer vara köp och behÄll. LÀnge.

Utöver alla bolag sĂ„ kommer det köpas fonder. Ni vill inte se min lista med fonder för den Ă€r lĂ„Ă„Ă„ng đŸ˜„đŸ˜…. Tanken Ă€r att se över vilka jag ska sĂ€lja och vilka jag ska fortsĂ€tta spara i.

Desto mer jag lÀser massa bloggar osv. desto mer sugen blir jag pÄ att lÀgga in största delen av sparandet i aktier.

// Fru B. ♡

Kommentarer

  1. Riktigt fina aktier! Har sjÀlv funderat lite pÄ att ta in en bank, vÀger mellan handelsbank och Swedbank. Kommer du investera nÄgot utanför Sverige? ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag har Ă€ven SEB under bevakning och sen Ă€ger jag 1 aktie i swedbank 😅. Nu sĂ„ hĂ€r i början tycker jag inte att man helt behöver bestĂ€mma vilken man ska "köra pĂ„". TĂ€nker att man i framtiden fĂ„r strukturera upp och sĂ„lla bort lite 😄.

      Vill ha ett gĂ€ng amerikanska aktier. Cirka 10 stycken. Men en lista med dessa kommer jag knĂ„pa ihop lĂ€ngre fram. För nu fĂ„r det rĂ€cka med alla svenska aktier jag vill köpa 😄

      Radera

Skicka en kommentar

PopulÀra inlÀgg i den hÀr bloggen

Snöbollseffekten

○ Jag har startat ett nytt ISK pĂ„ Avanza. Portföljen har fĂ„tt namnet Snöbollseffekten. Tanken Ă€r att jag varje mĂ„nad för över pengarna som mina (vĂ„ra) utlĂ€ndska aktier har delat ut. I dagslĂ€get sĂ„ har vi 43 000 kronor fördelat pĂ„ ett gĂ€ng aktier i kapitalförsĂ€kringen. I snitt sĂ„ ger dessa oss drygt 180 kronor i mĂ„naden. Dessa 180 kronor (mindre vissa mĂ„nader och mer andra) kommer jag föra över till Snöbollseffekten och först köpa fonder som tex Avanza zero tills jag har 500-597 kronor att köpa aktier för. Man vill ju maxa courtaget (maxa blir ju superfel, tvĂ€rtom vill man ju). Man vill maximera utnyttjandet av den lĂ„ga courtage avgiften (dĂ€r satt den!). NĂ€r jag startade Snöbollseffekten sĂ„ gjorde jag inte detta. Jag köpte Telia för ca 40 spĂ€nn och betalade 1 krona i courtage. Mest för att bara starta den nya portföljen. Det Ă€r iaf tĂ€nkt att pengarna som investeras i snöbollseffekten ska hamna i svenska aktier som delar ut 2-4 gĂ„nger per Ă„r. I dagslĂ€get har jag siktet instĂ€llt p

Snöbollseffekten Q3 2019

○ Snöbollseffekten Q3 2019 Detta Ă€r min nya portfölj som jag har startat för att se hur vĂ€rdet och den förvĂ€ntade Ă„rliga utdelningen ökar i portföljen. Detta endast med utdelningar som kommer frĂ„n mina utlĂ€ndska aktier (och sĂ„ smĂ„ningom Ă€ven Ă„terinvestering av utdelningarna frĂ„n aktierna i Snöbollseffekten). Summering av Q3 2019  VĂ€rde Snöbollseffekten: 201 kr FörvĂ€ntad Ă„rlig utdelning: 2,36 kr. VĂ€rde KF 43 000 kr. FörvĂ€ntad utdelning (snitt/mĂ„n): 180 kr